Над 23 хил. са жалбите и сигналите, постъпили от граждани в Комисията за защита на потребителите миналата година. Повечето се отнасят за дефектни стоки - мобилни телефони, лаптопи, таблети, аудио-визуална техника, дрехи, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред радио "Фокус".
Най-чувствителният сектор остава този на телекомуникациите. В него са концентрирани около 30% от жалбите.
Най-често хората се обръщат към КЗП след отказ на търговеца да приеме рекламацията или да я удовлетвори съгласно предвидения по закон ред.
Не всички оплаквания са основателни, но повечето са резонни и част от тях се решават при взаимодействието между институциите. Все пак понякога се налага намесата на други контролни или регулаторни органи, каза Маргаритов.
Ако например става въпрос за претенция за неправилно изчислена сметка или лошо качество на услугата, въпросът се решава с помощта на Комисията за регулиране на съобщенията.
Секторът на естествените монополисти също налага намесата и на други институции, най-често Комисията за енергийно и водно регулиране.
През лятото Комисията ще продължи да бъде достъпна чрез всички канали за връзка с нея. През месец юли Европейският потребителски център към КЗП започва информационно турне. Част от него ще са еднодневните приемни за консултации по морето. В същото време инспекторите на КЗП ще проверяват туристически обекти и търговската мрежа и услугите на плажа за спазване на закона от търговците.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
БотоксПутю
Нови висини в компроматите: Нов запис трябваше да уязви ПП, те го публикуваха и извъртяха в своя полза
230 млрд баксов
Нови висини в компроматите: Нов запис трябваше да уязви ПП, те го публикуваха и извъртяха в своя полза
Trabajo
Атентатът в 'Света Неделя'. Лекция на проф. Вили Лилков, част III
Johnny B Goode
Асен Василев: Чух в пряк текст, че планът е Борисов да стане президент, а Пеевски - премиер